Styrkan i telefonen

Styrkan i telefonen

 

Vi pratar allt för sällan om apparaten som sitter i din högra framficka.

Denna metallbit på 14×8 cm som öppnar en värld större än den mänskliga hjärnan kan begripa.

De tider vi befinner oss i just nu är det allt viktigare att beundra denna apparat och vad den är kapabel till.                                                                              

När fysiska möten ställs in så ersätts de fyra ögonen med de två öronen istället.

När information behövs förser den oss med det.

När vårdplatserna är fulla får du ett virtuellt läkarbesök.

När social distans blir en normalitet ger den oss möjligheten att upprätthålla våra relationer, både affärsmässiga och privata.

Detta är något vi borde både uppskatta och ta vara på.                                           

                                                                                                                                                                                                                                                                     

 

Vi ser idag enormt mycket artiklar som talar om fördelarna med onlinemöten, men krävdes det verkligen en pandemi för att man skulle komma till den slutsatsen?

Möten på distans har varit tillgängliga sedan 1876 då Alexander Graham Bell patenterade telefonen.

Istället för att förespråka nya lösningar för ert företag så tänkte jag lyfta upp våra tankar och reflektioner över hur du kan nyttja din och andras mobiltelefon för att förbättra din verksamhet!

 

  • Du driver ett företag och har en hemsida? Då är det med stor sannolikhet mobilen som ger dina besökare deras första intryck. Har du säkerställt att din hemsida är mobilanpassad?
  • Har ditt företag anpassat sig för den digitala plånboken? Mobilt bankid och en mobil plånbok (visa/apple pay/swedbank) är något som har exploderat de senaste åren, primärt bland dem äldre. Att följa med i denna kurvan och anpassa för snabba och enkla köp är en fördel.
  • Enligt “Svenskarna och internet 2019” så känner hälften av Sveriges befolkning oro för stora företag som Google och Facebook. Har ditt företag anpassat sig och åtgärdat så att era kunder känner sig trygga?
  • Dagens marknadsföringskanaler förändras snabbt och för större företag kan det vara svårt att hänga med. För mindre företag däremot är det guldläge att investera i marknadsföring som når ut till rätt målgrupp! Användning av musik/podcast/streamingtjänster via mobilen har ökat kraftigt de senaste åren. Poddlyssnandet har dubblerats sedan 2015 och att marknadsföra via exempelvis podcast är fortfarande väldigt nytt. Detta gäller även marknadsföring via sociala medier.

Här kommer lite statistik från “Svenskar och internet 2019”:

Mobiltelefonen är nu överlägset den produkt som nyttjas mest i svenskens vardag.

Hur kan ni som ett företag nyttja era jobbtelefoner för att optimera er verksamhet?

Här kommer lite tips:

 

  • Etablera en molnbaserad växel. Genom att ha en molnbaserad växel som styrs i en app kan ni med ett knapptryck anpassa er verksamhet, dirigera kunder, säkerställa öppettider och indikera när man är t.ex. på möte eller sjuk, direkt via telefonen!
  • Kalendern. Kalendern är ett underskattat verktyg, men genom att använda  t.ex. “Google kalender” så kan ni skicka mötesinbjudningar till era kunder, kollegor eller samarbetspartners och få det direkt inlagt i er kalender. I sin tur får ni notiser i telefonen så att ni aldrig missar ett möte!
  • Prata med era kunder. I tider som dessa så är transparens och uppföljningar väldigt viktigt. Har ni koll på hur och om era kunder är påverkade och hur ni eventuellt kan hjälpa till? En liten gest som en rabatterad månadskostnad kan göra mycket.

 

Mobiltelefonen är det starkaste verktyget ett företag har, speciellt i tider där social distansering förespråkas.

Se till att ditt företag har en leverantör som sätter service i fokus och levererar en bra produkt.

Vi på TOLV arbetar med den snabbaste och mest effektiva kundtjänsten inom Telekom.😎

Kontakta oss för att förbättra er telefonilösning! 😊