Kontakta oss

Nedan hittar du svaren på de vanligaste frågorna.

Vad vill du ha hjälp med?

  •  

    Abonnemang

  •  

    Övriga frågor

  •  

    Slutfaktura

  •  

    Täckning

 

Abonnemang

  • Jag har inte mottagit något SIM-kort

  • Jag vill ändra eller lägga till abonnemang

  • Jag har glömt min PIN-kod / låst SIM-kort

  • Aktivera & ändra röstbrevlåda

  • Fel nummer syns när jag ringer eller sms:ar

  • Jag kan inte skicka MMS / har problem med min internetuppkoppling

Jag har inte mottagit något SIM-kort

Ibland blir det fel med leveransen, återkoppla direkt till kundtjänsten så ordnar vi både med porteringen och nytt utskick.

Om du ej har mottagit sim-korten senast 10 dagar efter beställningsdatum så kontakta kundtjänsten omgående.

Jag vill ändra eller lägga till abonnemang

Detta gör du enklast genom att ringa till 042-812 12, välja “Försäljning” och förklara ditt behov så hjälper vi dig därifrån.

Eventuellt så skickar du ett mail till kundservice@tolvmobil.se.

Jag har glömt min PIN-kod / låst SIM-kort

Kontakta vår kundtjänst så plockar vi fram din PIN-kod direkt!

Aktivera & ändra röstbrevlåda

Om du önskar en personlig röstbrevlåda har du möjlighet att spela in detta själv genom att ringa 222.

Använder du dig utav en växel, skall du ringa 555.

Fel nummer syns när jag ringer eller sms:ar

  •  iPhone – Inställningar – Telefon – Kontrollera att det är korrekt nummer.
  • iPhone – Inställningar – Meddelanden – Kontrollera att det är korrekt nummer.
  • Om felaktigt nummer syns, ändra till korrekt nummer.
  • (Ibland känner inte operativsystemet av att ens nummer har porterats, vilket innebär att man kan behöva åtgärda det själv!)
  • Om problem kvarstår, felsök enligt nedan:
  • Android – Har du två sim-kort i telefonen? Detta kan vara källan till störningen.
  • Har du en växel via TOLV? Då kan det vara ditt växel användarnummer som syns, kontakta kundtjänsten eller be admin korrigera detta via appen eller webbportalen.
  • Har porteringsdatumet ändrats?

Jag kan inte skicka MMS / har problem med min internetuppkoppling

Skicka ett blankt sms till nummer 123. Om inställningarna inte hämtas automatiskt, följ nedanstående:

    • Kontrollera inställningarna för meddelande i iPhone och sms-appen i android.
    • iPhone – Mobilnät –> Alternativ för mobildata –> Mobilt datanätverk.
    • Ändra samtliga APN till: sp.tele2.se
    • Starta om Telefonen.
    • Kontrollera så att det är åtgärdat.
 

Övriga frågor

  • Jag har blivit kontaktad någon som säger sig vara leverantör till TOLV

  • Autogiro

  • Ny hårdvara?

  • Växel?

Jag har blivit kontaktad någon som säger sig vara leverantör till TOLV

Du kan alltid kontakta TOLVs kundtjänst och kontrollera om en aktör har ett samarbete med oss.

Autogiro

Fyll i autogiro blanketten och skicka till adressen som står på blanketten eller skicka den till kundservice@tolvmobil.se

Ny hårdvara?

TOLV samarbetar med marknadsledande aktörer för att säkerställa att din telefon är den bästa för just dina behov.

Kontakta försäljning via 042-812 12, så löser vi det!

Växel?

Har du behov utav en växel? Kontakta försäljning via 042-812 12, så ordnar vi det direkt!

 

Slutfaktura

  • Prisgaranti

  • Första fakturan

  • Har du fått en slutfaktura från din föregående operatör

  • Tillfälliga nummer

Prisgaranti

Ibland går det fort i försäljningen, om du har fått en högre kostnad än din föregående lösning, så har du möjlighet att applicera TOLVs prisgaranti.

Kontakta kundtjänsten, bifoga underlag på din föregående kostnad, så säkerställer TOLV att du får det billigare.

Första fakturan

Är din första faktura högre än överenskommet belopp? Vanligtvis så är fakturaperioden längre på den första fakturan, samtidigt som man har blivit debiterad för dem tillfälliga numren.

Har du fått en slutfaktura från din föregående operatör

Avtalet som kund har ingått med TOLV så är det vanligt att kunden har fått en slutfaktura-ersättning. Detta är en summa som avser hela/delar av slutfakturan.

Om du behöver hjälp med detta vänligen bifoga en kopia på fakturan och skicka den till kundservice@tolvmobil.se.

Om beloppet överstiger överenskommen ersättning vänligen kontakta kundtjänsten på 042-812 12.

Tillfälliga nummer

Står det med nummer som du inte känner till i din faktura? Ingen fara, det är bara dem tillfälliga numren!

När du får dina sim-kort så ligger där tillfälliga nummer, detta är så du kan testa tjänsten och säkerställa att den fungerar innan du porteras. Dessa nummer försvinner sedan, när ditt nummer har porterats.

 

Täckning

  • Täckningsgaranti

Täckningsgaranti

Från datumet du har signerat avtalet, så har du möjlighet att testa dem tillfälliga numren som är på ditt sim-kort för att säkerställa att täckningen fungerar för dig.

Du har alltid 5 arbetsdagar på dig att testa sim-kortet innan nummerflytt görs.

Påvisar det dålig täckning? Återkoppla till kundtjänsten direkt.

Påvisar det obefintlig täckning där du har din företagsadress, så har du rätt att häva beställningen, senast 10 dagar efter beställningsdatum.

För att påvisa obefintlig täckning krävs en täckningsutredning.