Fördelar med att ha en växel

Har du funderat på att skaffa en växel till verksamheten? Fördelarna är många, även för dig som småföretagare.

Inga samtal missas
De samtal du inte kan besvara går snabbt vidare och den som söker dig kan då få höra ett meddelande om varför de inte kommer fram, samt hur de kan gå till väga för att kontakta dig på annat håll. Missa aldrig chansen att komma i kontakt med en viktig kund.
– Kopplar du fler mobiler till företagsnumret så kan den som är tillgänglig svara direkt.

Förbättrad kundservice
Växeln hjälper även verksamheten att dela på de inkommande samtalen. Fördela samtalen eller koppla snabbt vidare till rätt person som besitter kompetens för att besvara det som efterfrågas. Det får kunden att enkelt känna sig väl bemött och att de kan få hjälp med sitt specifika ärende.

Professionellt bemötande
En växel med ett fast nummer ger dina kunder ett professionellt intryck och ditt företag uppfattas som större. Kunden ringer inte till ett privat nummer och får ett mer seriöst bemötande. Att bli bemött av en växel med smarta lösningar och alternativ skapar i sin tur förtroende för verksamheten.

Behåll ditt privata nummer ifred
Genom att ta använda växel kan du enkelt separera arbetet från ditt privata, om du inte vill ta emot några samtal utanför arbetstid. Var ledig på din fritid och låt växeln sköta jobbet.
– Vi kan dessutom hjälpa dig med bestämda öppettider för din växel.

Porttelefon
Kontorets porttelefon går enkelt att koppla till växelnumret. Då kan de personer som befinner sig på kontoret vid rätt tillfälle ta emot dessa samtal och öppna porten på ett effektivt sätt.

Kontakta olika avdelningar
Har verksamheten flera avdelningar? Med växeln går det enkelt att erbjuda kontakt direkt till rätt avdelning. Att erbjuda knappval och olika alternativ kan i många fall, återigen ge kunden ett professionellt intryck och känslan av genuin kontakt.

Enkelt och kostnadseffektivt
Växeln är det rätta alternativet när du inte har möjlighet att ha en reception med tillgänglig telefonist. En växel kan alltså vara allt ifrån en enkel vidarekoppling till en mer avancerad med olika svarsgrupper och knappval. Oavsett hur simpla eller avancerade behov du har för din växel, så löser vi den som passar just dig.

Molnväxel – ett smart sätt att använda växeln på
Med en molnbaserad växel kan medarbetare vara uppkopplade vart de än befinner sig och du kan enkelt hantera vem som har tillgång till vad och när, vilket skapar effektiva och flexibla kommunikationsflöden. Läs mer om molnväxel här.

Kontakta oss för att prata mer om växel
info@tolvmobil.se eller 042-812 12